Igangsætning
Igangsætning af serviceopgaven til-rettelægges med udgangspunkt i dokumentationsgrundlaget for opgaven, så der sikres en fuld sammenhæng mellem den aftale, som er indgået med kunden og det arbejde, som skal udføres.
Inden opstarten foretages der flere fysiske gennemgange af opgaven under ledelse af den til opgaven dedikerede inspektør, som bl.a. introducerer arbejdspladsen for den nye medarbejder. Dette sikrer, at medarbejderen er fortrolig med bygningen, som skal rengøres, betjeningen af lyskontakter, alarmanlæg, vandaftapning, renovation etc. På større arbejdspladser rekrutteres endvidere end lokal arbejdsleder, som forestår den daglige arbejdsledelse direkte på arbejdspladsen i tæt samarbejde med inspektøren.
Den første kvalitetskontrol
Efter at opgaven er løst første gang, skaber inspektøren, gennem grundig kvalitetskontrol, den fornødne sikkerhed for, at alle lokaler er rengjort korrekt og i overensstemmelse med den indgåede aftale.